Werkwijze
Het traject is flexibel en afgestemd op jouw behoeften, zonder onnodige drempels zoals een verwijsbrief of verplichte diagnose. Van een vrijblijvende kennismaking tot een op maat gemaakt behandelplan—ik bied je ondersteuning op een manier die bij jou past.
1. Vrijblijvende Telefonische Kennismaking
We starten met een vrijblijvende telefonische kennismaking. Op deze manier kunnen we kijken of de klik er is en of ik de juiste persoon ben om je te helpen.
2. Geen verwijsbrief of verplichte diagnose nodig
Omdat ik niet samenwerk met zorgverzekeraars, is een verwijsbrief of formele diagnose niet nodig. Dit biedt je de vrijheid om direct met de hulpverlening te starten zonder administratieve rompslomp. Dit betekent ook dat de zorg die ik bied, niet vergoed wordt. In sommige gevallen is het mogelijk dat je werkgever een bijdrage levert aan de kosten voor psychologische hulp. Hier kan ik met je over meedenken.
3. Locatie in overleg
Je kunt met mij alle kanten op. Letterlijk en figuurlijk. De sessies kunnen plaatsvinden op een locatie die in overleg wordt bepaald. Dit kan online, op een praktijklocatie, al wandelend of een andere geschikte locatie zijn die voor beide handig is.
4. Intakegesprek
We beginnen met een intakegesprek waarbij we je achtergrond en huidige situatie bespreken. Tijdens dit gesprek worden soms ook screeningsvragenlijsten afgenomen om een duidelijk beeld te krijgen van je behoeften en klachten.
5. Behandelplan op maat
Op basis van de intake en de screeningsvragenlijsten maken we een behandelplan op maat. Dit plan wordt afgestemd op jouw hulpvraag en behandeldoelen en kan flexibel worden aangepast tijdens het verloop van de behandeling.
6. Na elk gesprek
Na elk gesprek adviseer ik je een kort verslagje te maken van het gesprek. Zo beklijven de inzichten en adviezen beter en heel belangrijk: je hebt een persoonlijk naslagwerk waar je altijd even op kunt terugblikken als het nodig is. Na de afspraak kun je betalen via een betaalverzoek of bankoverschrijving. Ik kan eventueel ook een factuur voor je opstellen mocht dat nodig zijn.
7. Afronding en evaluatie
We sluiten bij voorkeur altijd af met een afrondingsgesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we in hoeverre de behandeldoelen zijn bereikt en we terugkijken op het traject.
8. Boostersessie
Mocht je na verloop van tijd opnieuw tegen bepaalde klachten aanlopen, trek dan aan de bel voor een boostersessie. Vaak volstaat één sessie om er weer tegenaan te kunnen.
